Under de smukke rammer på hotel D’Angleterre i København afholdt Børnecancerfondens ambassadør, Pernille Teisbæk, torsdag den 12. september 2024 en velgørenhedsmiddag for at indsamle midler til forskning og støtte til børn med kræft. Det sker som led i at september måned er International Børnekræftmåned.
"Jeg er overvældet af den støtte, som vi har modtaget fra brands, deltagere, samarbejdspartnere, kunstnere, venner og familie. I fællesskab lykkedes det os at samle 800.000 kr. ind til kampen mod børnekræft – det kan vi være stolte af. Dette arrangement har været et af de vigtigste, jeg har arbejdet på som ambassadør for Børnecancerfonden, og jeg glæder mig til at se, hvad vi fremadrettet kan udrette sammen," udtaler Pernille Teisbæk.
De indsamlede midler har stor betydning for børn med kræft
Middagen bød på en auktion, faciliteret af auktionarius Alexa Bruun Rasmussen, med bidrag fra anerkendte brands som bl.a. Sophie Bille Brahe, Louis Vuitton, deSede, Prada, Fritz Hansen, Bottega Veneta, Griegst, Klassik Møbelkunst, Miu Miu og mange flere, som var med til at løfte indsamlingen til det imponerende beløb.
Gæsterne og samarbejdspartnerne viste deres opbakning til Børnecancerfondens arbejde for at sikre en fremtid, hvor ingen børn mister livet til kræft, og hvor flest muligt overlever uden senfølger. Som en smuk afrunding på aftenen optrådte sangerinden Jada ved en intimkoncert for de fremmødte.
Det er første gang, der er afholdt et Charity Dinner Event af en ambassadør for Børnecancerfonden, som er glade for opbakningen:
"Hos Børnecancerfonden er vi dybt taknemmelige for Pernille Teisbæks engagement og for de mange, der deltog og bidrog til en uforglemmelig aften. Det betyder rigtig meget, når der rejses penge til Børnecancerfonden. Vi er en privat fond med få ansatte, som har brug for hjælp udefra. Pengene, der blev indsamlet, går blandt andet til vigtig forskning og støtte som fx psykologhjælp," lyder det fra Børnecancerfondens direktør, Marianne Benzon Nielsen.
Pernille Teisbæk lancerede i august også en limited edition-børnetøjskollektion i samarbejde med børnetøjsmærket Wheat til fordel for Børnecancerfonden. Al overskud går direkte til fonden, hvor det blandt andet kommer til at dække børnekræftforskning, information samt støtte til børnekræftramte familier.
Børnecancerfonden er en privat fond, der udelukkende arbejder med børnekræft og har hidtil indsamlet mere end 570 mio. kr. siden fonden blev stiftet i 1995.